anxue

Direktlänk till inlägg 2 april 2013

Yay!

Av Anxue Lin - 2 april 2013 22:18

Ska på möte nu på fredag i Täby om en praktikplats på ekonomiavdelningen där, hoppas det är bra och att de väljer mig!   


Har skrivit upp mig som "upptagen" för resten av veckan hos kommunen så ingen kommer ringa om någon vikarie till förskolorna, behöver tiden för att förbereda mig inför intervjun och att hitta en smidig väg dit och hem.


Imorgon ska jag till tandläkaren och sätta fast tråden bakom framtänderna som hindrar dem från att glida isär så att min naturliga glipa syns. Jag var tydligen där senast 17:e januari. Den lossnar ju jämnt! Det kommer kosta 360 kronor att limma fast den nu när den bara är lös på en tand, om jag behöver byta den någon gång kostar det runt 700 kronor. Tror det kommer ligga på runt 1500 kronor om året så jag ska fundera på om det kanske inte går att ta bort den ändå, men problemet är att hela mitt bett är ordnat runt det där så att alla tänderna möter varandra när jag tuggar, vilket de inte gjorde när jag föddes. Inte för att jag någonsin minns att det har varit något problem för mig. Får se hur jag gör...


Tror jag kan behöva börja med någon sportdryck mellan passen. Idag hade jag problem på combaten igen vilket har hänt tidigare på tisdagspassen. Problemet är att jag går på en timme pump först och sedan är det en halvtimmes vila innan en timme combat drar igång, och jag kan inte äta något två timmar innan ett combatpas för då för jag problem med att det är mat ivägen i magen. Behöver kanske därför dricka min energi innan combatpasset eftersom jag inte har någon ork kvar när det väl börjar. Jag har inte det här problemet annars för de andra dagarna är det ofta pump som är det andra passet och då stör inte mat i magen mig alls. Tror jag behöver en energidryck med både proteiner och kolhydrater. Var så hungrig idag på combat att jag gjorde fel på koreografin. Hoppade för tidigt och instruktören var sedan jättenoga med att påpeka exakt när vi ska hoppa varje gång vilket blev rätt tjatigt. Jag upplever låtarna som längre när jag inte mår helt bra och då kan jag göra fel. Hände en gång tidigare på pumpen också, med samma instruktör. Jag hade varit sjuk i feber men gick ändå, märkte direkt att jag var för svag fast körde på iaf men med lätte vikter. Gjorde fel redan i uppvärmningen då jag upplevde sången som längre och instruktören följde mig så gjorde bara jag och han av alla i den fullsatta salen fel och sen ursäktade han sig i micken med att jag hade lurat honom. Skämmigt. Jag bad om ursäkt till honom efteråt, vilket jag tror att han inte ville höra. Idag när det hände följde han som tur var iaf inte efter mig, men sen smet han snabbt efteråt också, han kanske var rädd att jag vill prata om det igen, eller så var han bara upptagen.


Såg en koreansk film idag igen, vilket är väldigt bra för mitt uttal! Jag har faktiskt sett den tidigare för några år sen, men det spelar ju ingen roll snarare bara bra med repetitioner!


Tror att jag blev akut hungrig idag för att jag hade ätit för lite. Gick upp 7 och åt en brakfrukost ifall jag skulle få jobba på förskola idag, men det fanns inga jobb. Då gick jag och la mig igen, sov till ett!!!! Var ju fortfarande mätt då så jag bara tog något lättare. Pumpen började fem och jag hade ingen lust att käka igen klockan fyra inför det. Blev istället att jag käkade lunch 13.00 och middagen mellan 20.00 och 21.00 vilket blev helt fel!


07.30 Frukost

1 dl havregrynsgröt, 3 dl mjölk, 2 dl jordgubbar, ½ banan, 1 äggvita, ½ äggula (eftersom jag inte orkade helt äta upp det kokta ägget!)


13.00 Lunch

1½ banan, 200g lättkesella, 2tsk kakaopulver, 20 jordgubbar, 3dl mjölk (efter att bara ha sovit sedan brakfrukosten!)


20.00 Snacks

2 bananer, 200g lättkesella, 2tsk kakaopulver, 20 jordgubbar, 3dl mjölk. 1 kokt ägg. (var sååå hungrig att jag inte orkade laga annat)


21.00 Middag

½ portion köttfärssås med pasta. Måltidsdryck: vatten. (var tvungen vänta en timme efter mjölken så att järnupptaget från köttet inte hämmades).


Imorgon ska jag vara hos tandläkaren 08.40 så jag måste gå och duscha nu.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anxue Lin - 27 maj 2013 21:51

Vart är jobbet? Jag har läst i nio år och är helt klart redo att börja jobba nu. Så vart finns mitt jobb??? Hur kommer det sig att alla andra tycks få jobb så enkelt???Och varför säger alla jobbcoacher och karriärcoacher som jag besöker att jag mås...

Av Anxue Lin - 27 maj 2013 21:44

Så har man avancerat i ITF Taekwondo till blått bälte! Kup 4. Man börjar på 10 och jobbar sig uppåt mot noll som är samma som svart bälte. HIHI                              YAY!!!!   ...

Av Anxue Lin - 1 maj 2013 22:01

Jag fick en ny regnkappa av mamma idag när hon var på besök!    Det ena ledde sedan till det andra...   Snygg va? 600 spänn på Dea Axelssons om någon är intresserad av informationen...                       ...

Av Anxue Lin - 1 maj 2013 20:59


Vi firade bangladeshiskt nyår i helgen. Jag blev klädd i sari (de uttalar det shari) och sedan uppdragen på scenen för en sorts modevisning av kläder med bara utländska deltagare. The Fashion Show     Min shari:                ...

Av Anxue Lin - 24 april 2013 22:51

Hej hej, sov fyra timmar inatt, var uppe sent då jag hade massa överskottsenergi och la fram allt jag skulle behöva sedan på morgonen. Kanske just därför som jag slog nytt rekord imorse! Hann med oooovanligt mycket på bara en halvtimme!   Duscha, s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards