anxue

Direktlänk till inlägg 23 april 2013

Än så länge

Av Anxue Lin - 23 april 2013 17:39

Idag har jag storstädat det gemensamma badrummet (tog mer än en timme), ätit och klivit upp ur sängen   


Har varit sjuk och sängliggandes i flera dagar, vilket har lett till att jag faktikst fått ganska mycket gjort. TIll att börja med har jag sett nästan alla avsnitt av Sex and the city, wilket är roligt eftersom min frontallob har börjat växa så jag har börjat förstå känslor bättre och tycker mer om skvaller än tidigare. Har även skrivit ett CV och ett Personligt brev för en tjänst som ekonomiassistent som jag är nöjd med! Yay! Har sökt tre tjänster inom samma område, varav en som jag verkligen verkligen verkligen verkligen vill ha. Slår t.o.m på mobilen på mornarna ifall de skulle ringa!


Igår blev jag tvungen att fara hem tidigare från min kompis, vi satt i hans rum när tjejen i rummet bredvid i korridoren började röka och jag blev tvungen utrymma stället p.g.a min astma. Drack en massa juice och ledda cykeln halva vägen hemma, gråtandes över hur löjligt det var.


Har shoppat!!! Köpt nygga nygga byxor (lee, 1000 spänn...) som är svarta och impregnerade (från jc) som jag kan ha på mig om jag går ut på en bar då de förmodligen passar till vilken topp som helst. En annan av mina vänner är nämligen singel igen och jag räknar med att följa med honom ut och spana på nya tjejer till honom och kanske även en pojkvän till mig? Köpt nya jeans också till intervjuer då det var hål i mina gamla, kostade också tusen och de är lite mera blåa än de jag hade tidigare. Jag funderar på att laga mina gamla också. Det är hål i skrevet såklart, det blir det alltid för jag cyklar för mycket.


En av mina kinesiska vänner såg mig i de nya svarta byxorna, de nya skorna, en ny tröja från gina (200:-) en ett nytt smycke därifårn (150:-) och han tyckte att jag såg jättefin ut. "Har du blivit vackrare?" frågade han.
 Hade fixat håret till också, hade volymmousse i det när det var vått och fönade det, använde rundborste sista tiden innan det var helt torrt. Kanske ska spräja på lite olja också för glans nästa gång.


 
http://www.ginatricot.com/cse/kollektion/trojor-cardigans/ccollection-csweaters-p1.html#product_168329



Imorgon ska jag på karriärdag i stockholm för folk som läser japanska, koreanska och kinesiska vid Stockholms universitet. De ska tydligen prata om vad vi kan jobba med sen. Hoppas de har några bra tips för mig och min kinesiska!


Jag ska gradera i taekwondo och måste börja plugga men har ju varit sjuk så det har inte blivit så mycket av det. Har även två tentor i koreanskan och jag har inte ens öppnat böckerna den här terminen! Jag klarade faktiskt mitt-termins-tentan, men det var på håret. Ska även få en karriärcoach från Adecco den 13:e maj ungefär samtidigt som jag måste börja öva inför allt annat också. Hur ska detta gå? Jag som är lite lätt handlingsförlamad just nu, kan inte ens städa rummet, eller gå upp i tid. La mig halv två inatt och gick upp halv två imorse. Poäng på den?   


Tar iaf hand om mig när det gäller mat och träning och så, och jag börjar bli än mer positivt inställd till att ha ett eget jobb. Jag vill faktiskt ha ett nu! Och jag söker ett också, om även inte non-stop hela tiden. Känns skönt att vara dålig på koreanskan nu och bra på jobbsöket, istället för tvärt om  


Näää, nu regnar det igen. Tydligen har vi nästan översvämning här, det hade jag helt missat då jag legat i min säng och kollat sex and the city i en halv vecka.


Måste ta mig till ica och städa rummet. Jobbigt... Behöver nog verkligen lära mig att sova mindre. Men imorgon ska jag upp 6 för att hinna vara i sthlm 9 så det är ju bra.


Ha det!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anxue Lin - 27 maj 2013 21:51

Vart är jobbet? Jag har läst i nio år och är helt klart redo att börja jobba nu. Så vart finns mitt jobb??? Hur kommer det sig att alla andra tycks få jobb så enkelt???Och varför säger alla jobbcoacher och karriärcoacher som jag besöker att jag mås...

Av Anxue Lin - 27 maj 2013 21:44

Så har man avancerat i ITF Taekwondo till blått bälte! Kup 4. Man börjar på 10 och jobbar sig uppåt mot noll som är samma som svart bälte. HIHI                              YAY!!!!   ...

Av Anxue Lin - 1 maj 2013 22:01

Jag fick en ny regnkappa av mamma idag när hon var på besök!    Det ena ledde sedan till det andra...   Snygg va? 600 spänn på Dea Axelssons om någon är intresserad av informationen...                       ...

Av Anxue Lin - 1 maj 2013 20:59


Vi firade bangladeshiskt nyår i helgen. Jag blev klädd i sari (de uttalar det shari) och sedan uppdragen på scenen för en sorts modevisning av kläder med bara utländska deltagare. The Fashion Show     Min shari:                ...

Av Anxue Lin - 24 april 2013 22:51

Hej hej, sov fyra timmar inatt, var uppe sent då jag hade massa överskottsenergi och la fram allt jag skulle behöva sedan på morgonen. Kanske just därför som jag slog nytt rekord imorse! Hann med oooovanligt mycket på bara en halvtimme!   Duscha, s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards