anxue

Direktlänk till inlägg 4 april 2013

Imorgon imorgon...

Av Anxue Lin - 4 april 2013 22:39

Imorgon ska jag möta företaget som jag kanske kan få en praktik hos. Hoppas hoppas!   


Dagens mat:


12.00 Lunch

3 ägg 1 paket lättkeso, lite sockerärtor, lite bladspenat, 1½ näve nötter. Måltidsdryck: vatten och proviva juice.


 


16.00 Snacks

2 apelsiner, en liten blodapelsin, 1 kiwi, 1 passionsfrukt.


 


17.00 Middag

1 portion köttfärssås med pasta. Måltidsdryck: vatten.


 


18.00 Te

Två koppar svart te.


21.00 Snacks

1 mango doppad i kakaopulver.
(kakaopulver: 20% protein, 9% kolhydrater varav 0,5% socker, 21% fett varav mättat 12,5% fibrer 28% natrium 0,5%)


22.47 är klockan nu, är fortfarande hungrig/sugen... Har nog ätit för lite idag   


22.57 Snacks

2 hårdbrödmackor med en burk makrill i tomatsås på. Nu känns det bättre   



Vaknade av mig själv 08.00 imorse vilket är toppen! Var ganska pigg också. Gick och la mig igen ändå, sov till 11.00 Vaknade och var så så trött i armarna. Nöjd att träningen tagit, tydligen är jag pigg i knoppen men inte i kroppen   


Koreanska uttalet börjar bli bättre av alla filmer jag ser. Dagens film:


Revolutionerade min kinesiska igår kväll, nu kanske att jag faktiskt låter EXAKT som en kines! Kineserna kan ju inte rulla tungan som i våra svenska "rrrrr". Därför har jag jobbat på att öva upp min tunga till att vara tillräckligt styv så att jag kan tala kinesiska med en så hård tunga att den inte kan utföra det ljudet när jag talar kinesiska. Nu är alla mina zhi chi shi och liknande ljud väldigt lika de äkta kinesiska, jag vet för jag bandade mig och lyssnade. Förut kunde jag ha så slapp tunga att jag ibland råkade säga saker som "Ba ta rrrreng chu qu" eller "zhe li you hao duo rrrren" så att r:et bara for iväg ibland och fy va kineserna skrattade åt mig. Nu återstår bara att öva tillräckligt på det här, men jag har iaf äntligen lyckats gör det! Yay!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anxue Lin - 27 maj 2013 21:51

Vart är jobbet? Jag har läst i nio år och är helt klart redo att börja jobba nu. Så vart finns mitt jobb??? Hur kommer det sig att alla andra tycks få jobb så enkelt???Och varför säger alla jobbcoacher och karriärcoacher som jag besöker att jag mås...

Av Anxue Lin - 27 maj 2013 21:44

Så har man avancerat i ITF Taekwondo till blått bälte! Kup 4. Man börjar på 10 och jobbar sig uppåt mot noll som är samma som svart bälte. HIHI                              YAY!!!!   ...

Av Anxue Lin - 1 maj 2013 22:01

Jag fick en ny regnkappa av mamma idag när hon var på besök!    Det ena ledde sedan till det andra...   Snygg va? 600 spänn på Dea Axelssons om någon är intresserad av informationen...                       ...

Av Anxue Lin - 1 maj 2013 20:59


Vi firade bangladeshiskt nyår i helgen. Jag blev klädd i sari (de uttalar det shari) och sedan uppdragen på scenen för en sorts modevisning av kläder med bara utländska deltagare. The Fashion Show     Min shari:                ...

Av Anxue Lin - 24 april 2013 22:51

Hej hej, sov fyra timmar inatt, var uppe sent då jag hade massa överskottsenergi och la fram allt jag skulle behöva sedan på morgonen. Kanske just därför som jag slog nytt rekord imorse! Hann med oooovanligt mycket på bara en halvtimme!   Duscha, s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards